19 Nis 2015

Iki Modemi Access Point Olarak Baglama TP LINK TD854W

2. Modemi Access Point Olarak Bağlama


Youtube kanalımda bulunan bir videoya gelen soru neticesinde bu konuyu açma gereği duydum, Bu konumuzda elinizde bulunan ikinci bir modemi access point olarak kullanmayı ele alacağız. Yani kısacası erişimine sahip olduğumuz herhangi bir internet sağlayıcıya modemimizi bağlayıp internete istediğimiz alanda nasıl erişeceğimizi öğreneceğiz..
  acces point kurulumu
tp-link acces point kurulumu

Asıl konumuz olan TP-LINK TD854W marka/model modemimizde port açma konusuna buradan ulaşabilirsiniz. TP LINK TD854W port açma videomuza gelen soru ise şu şekilde




Modemi Access Point Olarak Baglama TP LINK TD854W
Modemi Access Point Olarak Baglama TP LINK TD854W
Modemi Access Point Olarak Baglama TP LINK TD854W



İlk önce yapmamız gereken TP-LINK modemimize hard reset atmak



TP LINK  hard reset
TP LINK TD854W hard reset

bunu yapmanın en kolay yolu modemin kendi menüsünden fabrika ayarları'na döndermek yada modemin üzerinde bulunan hard reset tuşuna 5 sn kadar basılı tutup modemi yeniden başlatmak



ikinci adım olarak access point olarak kullanmak istediğiniz modemi yapılandırmanız lazım.

  • Access point olarak kullanmak istediğiniz modeme kabloyla ve kablosuz bağlanın.
Tarayıcınızın adres çubuğuna modeminizin adresini(genelde 192.168.1.1 ve 192.168.2.1 olur) yazın ve kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapın  


  • Access point olarak kullanmak istediğiniz modemin IP adresini değiştirin. Bu IP adresini seçerken ana modeminizi esas almalısınız ve ana modeminizin IP aralığı dışında kalan bir IP adresini yazmalısınız. 

Örneğin, benim ana modemim olan Huawei HG630A modeminin IP’si 192.168.1.1 ama 
IP aralığını bilmiyorum diyelim . O yüzden access point olarak kullandığım TP-Link modemime 192.168.1.251 şeklinde bir IP atayalım ( bu atama sabit değildir siz kendinize göre istediğinizi atayabilirsiniz ) . Sizinde IP aralığından emin olmadığınızı düşünürsek  yüksek bir sayı verin.

modemi-access-point-olarak-ayarlama
modemi-access-point-olarak-ayarlama

modemi access point olarak ayarlama

üstteki resimde gördüğünüz gibi ayarları sırasıyla düzenleyin

  • DHCP özelliğini kapatın.
  • Kablosuz bağlantı ismini ve şifresini ana modemin kablosuz bağlantı ismi ve şifresiyle aynı yapın (farklı da yapabilirsiniz, ama birinin menzilinden çıkıp diğerininkine girdiğinizde yeniden bağlanmanız gerekir).
  • Bu ayarları yapıp kaydettikten sonra access point olarak kullanmak istediğiniz modemi ana modeminize bir ethernet kablosuyla bağladıktan sonra yapılacak birşey kalmamıştır, internetinizi evinizin her köşesinde güle güle kullanın.




Popüler Arama Kelimeleri:

  • modemi access point olarak kullanma
  • tp-link acces point kurulumu
  • kablosuz modemi access point olarak kullanma
  • modemi access point olarak kullanmak
  • modemi access point yapma
  • tp link modemi access point olarak kullanma
  • modem access point olarak kullanma
  • ikinci modemi access point olarak kullanma
  • huawei HG630 access point
  • wireless modemi access point olarak kullanma
  • kablosuz modemi access point olarak kullanmak

2 yorum:

  1. hocam bende sizin dediğiniz gibi herşeyi yapıyorum,
    elimdeki modem TP_LINK TD-W8961N ve modemin arayüzüne girmek için 192.168.1.1'e giremiyorum.
    ancak 192.168.2.1'e girdiğimde AirTies'in modem arayüzüne giriyorum.. sanırım bu girdiğim ana modemin arayüzü...
    ben neden giremiyorum anlayamadım..

    komşudan evimize ethernet kablosu çektim, ve o kabloyu benim tp-link modemin 1. portuna yerleştirdim. 2. portuna ise farklı bir ethernet kablosu yerleştirdim ve bu kabloyu masa üstü pc'ye taktım. yaptıklarımda bir hata mı var acaba??
    bu arada benim modem, D-SMART etiketi var üzerinde.

    YanıtlaSil
  2. Sorunumu hallettim Öncelikle kendi modemimi kendi bilgisayarıma bağladım komşudan çektiğim ethernet kablosunu bağlama dım yani sadece kendi modemimi bilgisayara bağladım modemin arayüzüne girebildim sonra gerisini sizin söylediğiniz gibi yapınca her şey halloldu teşekkürler

    YanıtlaSil